Garanti, Skadeförsäkring och Returpolicy
Garanti
Vår garanti täcker alla defekter relaterade till material eller produktionsfel under en period på 2 år. Garantin täcker INTE revor, fläckar, eller andra skador som uppkommit på grund av användning (Detta gäller inte djursängar, eftersom vi erbjuder en garanti på upp till 12 månader för dessa. Detta inkluderar bland annat bitskador).Hundsängar
I de osannolika fall där hundsängen skulle bli lite skadad eller riven i stycken, till exempel av stora hundar med vassa tänder, kommer vi alltid att bedöma varje enskilt fall individuellt. Baserat på skadans omfattning, kommer vi att erbjuda en eller flera lösningar som vi anser är mest lämpliga. Vi förbehåller oss rätten att erbjuda den mest praktiska och optimala lösningen baserat på skadans nivå och omständigheterna runt varje enskilt fall.
Rabatt – Många hundar blir fästa vid sina sängar. Även vid en liten reva kan det vara lämpligt att behålla sängen. I sådana fall kommer vi att erbjuda en rabatt.
Reparationskit + rabatt – Vid mindre skador på sängen kan en liten reparation ofta vara tillräcklig. Om du väljer att reparera själv, skickar vi dig ett användarvänligt reparationskit kostnadsfritt, och ger dig en rabatt.
Reparation + rabatt – Vid mer allvarliga skador kan våra skickliga sömmerskor reparera sängen åt dig. Vi täcker alla kostnader förknippade med retur, reparation och leverans.
Nytt pälsöverdrag eller bas – om skadan är för stor och inte kan repareras på någon av hundsängens delar, rekommenderar vi att bara byta ut detta. Då slipper du skicka in hela sängen. Nytt pälsöverdrag eller bas skickar vi till dig helt kostnadsfritt som en del av garantin.
Återbetalning – Om du tror att din hund kommer att förstöra den ersatta sängen också, och hellre vill ha pengarna återbetalda, kommer vi självklart att respektera den garanti vi har gett dig och återbetala 80% av hundsängens kostnad (Vi drar endast av 20% avgift för produktion, paketering och hantering av returnerade varor). I ett sådant fall returnerar du sängen till oss, och så snart vi har mottagit den på lagret, överförs pengarna till ditt konto. Baserat på vår internationella returpolicy är det kundens ansvar och skyldighet att skicka varorna tillbaka till vårt lager för återbetalning.
Öppet köp
Vi erbjuder också ett öppet köp de första 30 dagarna, så att du kan se om hunden kommer att gilla sängen eller inte. Om din hund mot all förmodan fortfarande föredrar sin gamla hundbädd istället för Ambient Lounge hundbädd, kommer vi att ta emot returen avhundsängen och återbetala dig 100% av kostnaderna. Sängen måste då vara utan skador, fläckar, hår, lukt, märken eller andra faktorer som gör att sängen inte kan säljas igen.
Rättvisepolitik
Om vi misstänker ett missbruk av vår garanti (avsiktlig skada, retur av produkten vid slutet av garantiperioden, annan oetisk orättvis praxis) förbehåller vi oss rätten att inte erbjuda service.
Vi erbjuder en kvalitetsprodukt och vill att vår garanti ska bevisa detta. Samtidigt finns det vissa hundar som lyckas göra revor och skador på våra slitstarka sängar, om och om igen. Om skadorna uppstår regelbundet, ber vi dessa ägare att inte utnyttja garantin flera gånger. Det finns många bra lösningar som vi kan hjälpa dig med. Låt oss ta ett samtal och komma fram till en bra lösning för båda parter!
Returpolicy
Som en värderad kund vill vi att du ska känna dig bekväm och säker med ditt köp. Vi är säkra på att du kommer att betrakta våra saccosäckar som världens bästa, men om det skulle uppstå några problem med din beställning, erbjuder vi 14 Dagar PENGARNA TILLBAKA GARANTI.Om du inte är nöjd med din beställning inom 14 Dagar efter avslutat köp, har du rätt till återbetalning för kostnaden av produkterna (exklusive fraktkostnader) så länge produkterna inte har använts. Oavsett anledningen till returen, faller returkostnaderna alltid på kunden. När det gäller hundbädd, kan en extra kostnad på 350,- kr tillkomma vid nödvändig tvätt av returnerade sängar. Produkter köpta genom vår webbplats kan returneras för full återbetalning enligt vår returpolicy, så länge du har kontaktat oss inom 14 Dagar efter köpet och att produkterna skickas i ett skick som möjliggör att de kan säljas igen. Vänligen notera att vi inte återbetalar kostnader relaterade till frakt som du har betalat, om vi inte har skickat fel produkt eller en produkt med fel. Vänligen notera också att vi kontrollerar varje enskild returnerad produkt, och om vi anser att felet är självförvållat, kommer inte kostnaden för produkten att återbetalas. Återbetalningen överförs till den ursprungliga köparen.
Om du anser att produkten har ett fel, vänligen kontakta oss omedelbart för ett samtal. Bilder är till stor hjälp om du kan ge oss detta.
Senast uppdaterad juli 2023.